Framtidens lärande del 1- sammanfattning

Som utlovat ska jag försöka sammanfatta Framtidens lärande, vet dock inte riktigt hur. Har inte landat efter alla intryck än men ”Överträffade förväntningar” ligger nära till hands. Vi kör lite övergripande här och nu, och med mer fokus på reflektioner över föreläsningar i kommande inlägg.

Konferensen var som väntat en plats för möten. Vi är så många som arbetar för att våra förskolor/skolor ska ha så bra verksamheter som möjligt och så får jag chansen att möta en del av människorna som alla på olika sätt drar sitt strå till stacken! Ena stunden diskuterade jag lärmiljöer med en bibliotekarie, för att den i andra försöka få tag i mat/spåna över samarbeten tillsammans med en forskare, i nästa stund stod jag och informerades om, samt önskade, lösningar för att förenkla förskolans administrativa delar med produktutvecklare. Detta är alltså glimtar ur vad som hände utöver de föreläsningar som faktiskt hade räckt för att göra mig nöjd! Föreläsningarna ska vi inte tala om, inspirerande människor med roller så som förskollärare, lärare, elev, forskare, politiker, arkitekt osv.

Ja, jag är alltså nöjd med Framtidens lärande, om det gick någon förbi.

Återkommer när jag landat lite mer!

/Maria

Kommentera

