Tack pedagoger på treälvens förskola

Idag bytte jag mammaledighet mot en föreläsning. Jag var in på lärande I Tiden som ordnas i Östersund nu för andra gången. Där finns en samling duktiga pedagoger som delar med sig.

Jag blev så klart nyfiken på förskollärarna från Lit som skulle berätta om hur de använder Ipaden på förskolan. Dom förmedlade precis det som jag tycker är viktigt och på så sätt som jag tycker att förskolor ska arbeta och använda Ipaden. Det är härligt att se exempel på deras arbeten i verksamheten.
Ipaden används som ett verktyg och de kopplar arbetet mot läroplanen. För att synliggöra läroplanen använder de sig av lotusdiagram.

Så ett stort tack till Anna Jönsson, Linnea Mattsson, Bodil Nilsson, Treälvens förskola för en inspirerande timme!

/Monica

Kommentera

