Ipad i Östersund

Nu kommer jag att börja blogga om att använda Ipad i förskolan. Jag går nu Pim, praktisk it och mediakompetens, så jag har tänkt att jag ska göra pim5 för att lära mig mera. Den sidan kommer att handla om just Ipad i förskolan så då kan det passa att blogga samtidigt.
Det är viktigt att vi lär varandra och visar på bra arbetssätt med just It eftersom det finns en viss rädsla och motstånd inom förskolan. Vi behöver visa att med engagerade pedagoger så är It ett stort hjälpmedel och ett bra verktyg.
Själv har jag en Ipad2 som jag arbetar med och på min förskola har vi 1Ipad/avdelning som vi ha tillgång till.

20121009-193535.jpg

Kommentera

